.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احتمال فرار قذافي به ايتاليا

در پي پيشروي سريع نيروهاي انقلابي در بخش شرقي ليبي، گمانه‌زني‌ها درباره احتمال فرار معمر قذافي و فرزندان وي به ايتاليا قوت گرفت.

"الهادي شلوف " رئيس حزب معارض عدالت و دموكراسي ليبي در گفتگو با شبكه خبري العالم تاكيد كرد كه انقلابيون هم اكنون وارد نبردي سرنوشت‌ساز عليه گردانهاي "معمر قذافي " ديكتاتور ليبي شده‌اند و احتمال دارد كه او به همراه فرزندانش به ايتاليا فرار كند.

وي ادامه داد: انقلابيون به محض آزاد سازي شهر "سرت " براي آزادي منطقه "الخميس " در 120 كيلومتري شهر "طرابلس " پايتخت ليبي حركت مي‌كنند و به دنبال آن طرابلس را خواهند گرفت كه با اين كار همه مناطق ليبي تحت كنترل انقلابيون قرار خواهد گرفت.

وي به طرحهاي اتحاديه آفريقا و برخي كشورهاي اروپايي براي يافتن راهي به منظور خروج قذافي و فرزندانش از ليبي در مقابل كناره‌گيري او از قدرت اشاره كرد و گفت: بسياري از مسئولان ليبي از كشورهاي ديگر به ويژه تونس درخواست پناهندگي سياسي كرده‌اند و تعداد زيادي از آنها نيز خانه‌هاي خود را به منظور آماده شدن براي خروج از كشور فروخته‌اند.

در همين راستا وزير خارجه ليبي ديروز راهي تونس شد تا با مقامات اين كشور رايزني و گفتگو كند.
شلوف اظهار داشت: آمريكا اكنون به دنبال راهي براي خروج قذافي است و اروپايي‌ها نيز طرحي براي تبعيد قذافي ارائه كرده‌اند.

وي افزود : احتمال فرار قذافي و فرزندانش به ايتاليا زياد است و احتمالا ايتاليا براي عدم پيگرد يا تحويل آنها به دادگاه كيفري بين‌المللي، تضمين‌هايي ارائه كند.

اين مقام انقلابي ليبي تاكيد كرد: در صورت عدم تمايل قذافي به خروج از ليبي، انقلابيون منطقه "باب العزيزيه " محل اقامت قذافي را تصرف خواهند كرد و در اين صورت راهي براي فرار او نمي‌ماند./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.